Rent salt, rent design

For å møte etterspørselen fra fiske- og næringsmiddelindustrien utenfor Norge, relanserer GC Rieber Salt merkevaren Norsal.

Kunde

GC Rieber Salt

År

2021

Tjenester

Strategi Utvikling av navn Visuell identitet Emballasjedesign

Rent salt, rent design

For å møte etterspørselen fra fiske- og næringsmiddelindustrien utenfor Norge, relanserer GC Rieber Salt merkevaren Norsal.

Kunde

GC Rieber Salt

År

2021

Tjenester

Strategi Utvikling av navn Visuell identitet Emballasjedesign

Rent salt, rent design

For å møte etterspørselen fra fiske- og næringsmiddelindustrien utenfor Norge, relanserer GC Rieber Salt merkevaren Norsal.

Kunde

GC Rieber Salt

År

2021

Tjenester

Strategi Utvikling av navn Visuell identitet Emballasjedesign

Bakgrunn

GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien utenfor Norge

Bakgrunn

GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien utenfor Norge

Bakgrunn

GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien utenfor Norge

Utfordring

Den visuelle identiteten for Norsal skal kommunisere troverdigheten til GC Rieber Salt. Den skal appellere til internasjonale kunder innen matproduksjon.

Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.

GC Rieber Salts norske tilhørighet er attraktiv for kundene, og må brukes for å posisjonere Norsal.

Utfordring

Den visuelle identiteten for Norsal skal kommunisere troverdigheten til GC Rieber Salt. Den skal appellere til internasjonale kunder innen matproduksjon.

Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.

GC Rieber Salts norske tilhørighet er attraktiv for kundene, og må brukes for å posisjonere Norsal.

Utfordring

Den visuelle identiteten for Norsal skal kommunisere troverdigheten til GC Rieber Salt. Den skal appellere til internasjonale kunder innen matproduksjon.

Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.

GC Rieber Salts norske tilhørighet er attraktiv for kundene, og må brukes for å posisjonere Norsal.

Løsning

Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.

Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.

Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.

Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.

Løsning

Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.

Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.

Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.

Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.

Løsning

Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.

Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.

Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.

Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.

Per Gunnar Syrdalen

Markedsdirektør

GC Rieber Salt

Merkevaren må være så synlig at du kjenner den igjen på sekken i bakgrunnen på et nyhetsinnslag

Per Gunnar Syrdalen

Markedsdirektør

GC Rieber Salt

Merkevaren må være så synlig at du kjenner den igjen på sekken i bakgrunnen på et nyhetsinnslag

Per Gunnar Syrdalen

Markedsdirektør

GC Rieber Salt

Merkevaren må være så synlig at du kjenner den igjen på sekken i bakgrunnen på et nyhetsinnslag

Resultat

Tydelig visuell identitet

Internasjonal relansering av merkevare

Forenklede produktnavn

Vil du vite mer?

Snakk med Alexander.

Alexander Fjelldal

Kreativ leder

Resultat

Tydelig visuell identitet

Internasjonal relansering av merkevare

Forenklede produktnavn

Vil du vite mer?

Snakk med Alexander.

Alexander Fjelldal

Kreativ leder

Resultat

Tydelig visuell identitet

Internasjonal relansering av merkevare

Forenklede produktnavn

Vil du vite mer?

Snakk med Alexander.

Alexander Fjelldal

Kreativ leder