Friluftslivskulen

Tydelig merkevare hjelper Nordfjord Folkehøgskule å fylle skolen. År etter år.

Kunde

Nordfjord Folkehøgskule

År

2020

Tjenester

Design Strategi Markedsføring

Friluftslivskulen

Tydelig merkevare hjelper Nordfjord Folkehøgskule å fylle skolen. År etter år.

Kunde

Nordfjord Folkehøgskule

År

2020

Tjenester

Design Strategi Markedsføring

I et marked med hard konkurranse om søkerne, har Nordfjord blitt førstevalget for ungdom som vil utforske friluftsliv.

Nordfjord folkehøgskule har posisjonert seg som friluftslivskulen blant norske folkehøyskoler. Innoventi har hjulpet skolen med strategi, design og markedsføring i over 25 år. Sammen med elever og ansatte har vi bygget opp en solid, lett gjenkjennelig merkevare.

Bilder av høy kvalitet er kjernen i kommunikasjonen. Mange av eleven og lærerne er dyktige fotografer, og bruker kameraet til å forteller om hverdag og storslåtte naturopplevelser.

Nettstedet er bygget opp så en elevene selv selv kan drifte og vedlikeholdet det. Malene legger til rette for store bilder i fullskjermformat.

Slik blir nettstedet et verktøy for å fortelle om naturopplevelsene som venter elevene på Nordfjord.

Ved å bruke TikTok og Instagram som hovedkanaler har vi bistått Nordfjord med digital markedsføring. Dette har forsterket deres synlighet og engasjement på disse plattformene.

Ungdom og foreldre bruker brosjyrer til å sammenlige folkehøgskoler, og danne seg et inntrykk av skolene i ro og mak. Høy trykkvalitet og sobert design bidrar til å skape et godt inntrykk av Nordfjord.

Resultat

Full skole allerede i mars

93% av søkerne har skole som førstevalg

Posisjon som «frilufstlivsskulen»

Vil du vite mer?

Snakk med Ståle.

Ståle Almenning

Rådgiver

Resultat

Full skole allerede i mars

93% av søkerne har skole som førstevalg

Posisjon som «friluftslivsskulen»

Vil du vite mer?

Snakk med Ståle.

Ståle Almenning

Rådgiver