StoryBrand:
Finn budskapene som har effekt

Utsolgt

Slutt å kaste bort tid og penger på markedsføring med uklar effekt, og få en tydelig og klar markedsføringsplan i løpet av høsten 2024.

Innoventi, Torvet 1A, Arendal

Innoventi, Torvet 1A, Arendal

Fire workshops kl 09:00 – 12:00:

  • 17. september

  • 15. oktober

  • 12. november

  • 03. desember

Dette lærer du

Gjennom fire halvdags, praktiske workshops med Peder Tellefsdal, lærer du:

  • De sentrale budskapene som vil skille deg ut i mengden slik at folk lytter til deg.

  • Hvordan du bygger en sterk one liner, slik at du aldri mer er i tvil om hva du svarer når noen spør "hva driver du med?"

  • Å skrive en salgspitch som virker naturlig og ikke flau

  • 5 steg til en effektiv markedsføring i 2024

Workshopene blir fulle av forskningsbasert kunnskap om effektiv kommunikasjon, og bygger på kilder fra norsk og internasjonal forskningslitteratur innen PR, markedsføring, atferdsøkonomi og psykologi.

Dette lærer du

Gjennom fire halvdags, praktiske workshops med Peder Tellefsdal, lærer du:

  • De sentrale budskapene som vil skille deg ut i mengden slik at folk lytter til deg.

  • Hvordan du bygger en sterk one liner, slik at du aldri mer er i tvil om hva du svarer når noen spør "hva driver du med?"

  • Å skrive en salgspitch som virker naturlig og ikke flau

  • 5 steg til en effektiv markedsføring i 2024

Workshopene blir fulle av forskningsbasert kunnskap om effektiv kommunikasjon, og bygger på kilder fra norsk og internasjonal forskningslitteratur innen PR, markedsføring, atferdsøkonomi og psykologi.

Dette lærer du

Gjennom fire halvdags, praktiske workshops med Peder Tellefsdal, lærer du:

  • De sentrale budskapene som vil skille deg ut i mengden slik at folk lytter til deg.

  • Hvordan du bygger en sterk one liner, slik at du aldri mer er i tvil om hva du svarer når noen spør "hva driver du med?"

  • Å skrive en salgspitch som virker naturlig og ikke flau

  • 5 steg til en effektiv markedsføring i 2024

Workshopene blir fulle av forskningsbasert kunnskap om effektiv kommunikasjon, og bygger på kilder fra norsk og internasjonal forskningslitteratur innen PR, markedsføring, atferdsøkonomi og psykologi.

Hvem er dette for?

Workshopene passer for deg som 

  • Har beslutningsmyndighet på markedsføring og kommunikasjon

  • Er ambisiøs, og ønsker å ta virksomhetens kommunikasjon til et nytt nivå

Hvem er dette for?

Workshopene passer for deg som 

  • Har beslutningsmyndighet på markedsføring og kommunikasjon

  • Er ambisiøs, og ønsker å ta virksomhetens kommunikasjon til et nytt nivå

17.09

Workshop 1: Endelig et tydelig budskap!

Peder underviser i StoryBrand - et 7 stegs rammeverk for å meisle ut de sentrale talepunktene som kan brukes i all kommunikasjon og markedsføring.

Når de tas i bruk, får du en mye tydeligere kommunikasjon, folk forstår hvilke problemer du løser, hva som er unikt ved deg og hvilken verdi du skaper.  

Dette er storytelling på sitt mest praktiske og effektive. Og når det implementeres, så har det både umiddelbar effekt, og langvarig effekt. 

Etter workshop 1 har deltakerne med seg et merkevareskript (BrandScript) for sin virksomhet, med alle de sentrale budskapene samlet på én side.

Disse sentrale talepunktene skal vi implementere i kommunikasjonen og markedsføringen til den enkelte virksomheten utover høsten. 

15.10

Workshop 2: One-liner

Målet med workshop 2 er at deltakerne etterpå skal glede seg til neste gang noen spør “hva driver du med?”.

Vi har en masse muligheter til å skape nysgjerrighet om det vi driver med, og få folk til å ønske å vite mer.

Men for de fleste er det krevende å fortelle om sin egen virksomhet på en tydelig og engasjerende måte. Dermed mister de en masse business-muligheter.

Etter workshop 2 har alle deltakerne med seg en one-liner for sin virksomhet.

Ved å bruke en enkel formel, og talepunkter fra forrige workshops, lager vi en knallgod one-liner som gjør at du skiller deg ut og vekker nysgjerrighet.

12.11

Workshop 3: Kunden er helten!

Hva om salg kunne være naturlig og ikke føles verken pushy eller flaut? 

Nøkkelen ligger i å skifte fokuset fra oss selv over til dem vi ønsker å hjelpe.

I workshop 3 skal vi gå gjennom et enkelt oppsett for en effektiv salgspitch som fokuserer på kundens problemer og posisjonerer dine produkter og tjenester som løsninger på disse.

Etter workshop 3 har deltakerne med seg en egen salgspitch som kan tas i bruk umiddelbart, enten muntlig i møte med potensielle kunder eller i en salgs-epost.

03.12

Workshop 4: 5 steg til en effektiv markedsføring i 2025

Det sies at “trust is the currency of business”. Valget av kanaler for markedsføring bør handle om hvor man best kan bygge opp et tillitsforhold til sine kunder eller medlemmer, slik at de velger deg når de trenger å løse et problem de vet du har løsningen på.

I workshop 4 lærer du de fem elementene i en markedsføringsplan som virker.

Etter workshop 4 har deltakerne med seg plan for hvordan de fem elementene kan implementeres i egen virksomhet, og hvordan de kan velge bort det aller mest for å bruke tiden på det som faktisk virker.

Praktisk gjennomføring

Vi kommer til å jobbe i grupper med praktiske øvelser.

  • Hver workshop varer i 3 timer, fra 09:00 til 12:00.

  • Fire workshops gjennom høsten: 17. september, 15. oktober, 12. november og 3. desember. 

  • Etter hver workshop sitter du igjen med praktiske verktøy som kan implementeres i din virksomhet.

Praktisk gjennomføring

Vi kommer til å jobbe i grupper med praktiske øvelser.

  • Hver workshop varer i 3 timer, fra 09:00 til 12:00.

  • Fire workshops gjennom høsten: 17. september, 15. oktober, 12. november og 3. desember. 

  • Etter hver workshop sitter du igjen med praktiske verktøy som kan implementeres i din virksomhet.

Hvem er Peder Tellefsdal?

  • Senior kommunikasjonsrådgiver og partner i Innoventi

  • Tidligere stabssjef for byrådet i Oslo og politisk rådgiver for Høyre

  • Utdannet samfunnsviter fra Universitetet i Oslo

  • Mastergrad i strategisk kommunikasjon og storytelling fra handelshøyskolen BI

  • Sertifisert i markedsførings-rammeverket StoryBrand

  • Gir ut sin første bok i juni, som handler om å kommunisere effektivt til et moderne publikum

  • Hans TEDx talk har 1,7 millioner visninger

Hvem er Peder Tellefsdal?

  • Senior kommunikasjonsrådgiver og partner i Innoventi

  • Tidligere stabssjef for byrådet i Oslo og politisk rådgiver for Høyre

  • Utdannet samfunnsviter fra Universitetet i Oslo

  • Mastergrad i strategisk kommunikasjon og storytelling fra handelshøyskolen BI

  • Sertifisert i markedsførings-rammeverket StoryBrand

  • Gir ut sin første bok i juni, som handler om å kommunisere effektivt til et moderne publikum

  • Hans TEDx talk har 1,7 millioner visninger

Pris, påmelding og praktisk informasjon

  • De 10 første plassene går til early-bird pris: 7500 kr. for hele kursrekka.

  • Ordinær pris: 8750 kr. 

  • Enkel servering

  • Ta med egen PC/Mac

  • Nærmeste parkering: Torvet P-hus

  • Inkluderer kursmateriell og kursbevis

Pris, påmelding og praktisk informasjon

  • De 10 første plassene går til early-bird pris: 7500 kr. for hele kursrekka.

  • Ordinær pris: 8750 kr. 

  • Enkel servering

  • Ta med egen PC/Mac

  • Nærmeste parkering: Torvet P-hus

  • Inkluderer kursmateriell og kursbevis

Fire ting du kommer til å ta med deg

01

Et tydelig budskap om hvilken verdi du gir kunden, og hvorfor folk skal bry seg om deg

01

Et tydelig budskap om hvilken verdi du gir kunden, og hvorfor folk skal bry seg om deg

01

Et tydelig budskap om hvilken verdi du gir kunden, og hvorfor folk skal bry seg om deg

02

En enkel metode for å lage en one-liner som du faktisk liker å bruke

02

En enkel metode for å lage en one-liner som du faktisk liker å bruke

02

En enkel metode for å lage en one-liner som du faktisk liker å bruke

03

Beskriv kundens problem på en måte de kjenner seg igjen i, og produktet ditt som en opplagt løsning på problemet

03

Beskriv kundens problem på en måte de kjenner seg igjen i, og produktet ditt som en opplagt løsning på problemet

03

Beskriv kundens problem på en måte de kjenner seg igjen i, og produktet ditt som en opplagt løsning på problemet

04

De viktigste elementene i effektiv markedsføring

04

De viktigste elementene i effektiv markedsføring

04

De viktigste elementene i effektiv markedsføring