Gard Kundeportal


Redesignet Kundeportal forenkler og effektiviserer Gards sjøforsikringstjenester.
Kunde
Gard AS
År
2025
Tjenester
UX- og UI-design
Prosessledelse
Designsystem
Brukerresearch
Designrådgivning
Høydepunkt
17.000+
dokumenter automatisk produsert og distribuert ved forlengelse av forsikring i 2024
4.500+
skip fikk fornyet sertifikater via portalen
100%
av kvalifiserte skip fikk fornyet sertifikater via portalen
Høydepunkt
17.000+
dokumenter automatisk produsert og distribuert ved forlengelse av forsikring i 2024
4.500+
skip fikk fornyet sertifikater via portalen
100%
av kvalifiserte skip fikk fornyet sertifikater via portalen
Høydepunkt
17.000+
dokumenter automatisk produsert og distribuert ved forlengelse av forsikring i 2024
4.500+
skip fikk fornyet sertifikater via portalen
100%
av kvalifiserte skip fikk fornyet sertifikater via portalen



Utfordring
Sjøforsikring innebærer håndtering av komplekse krav og strenge krav til dokumentasjon.
Sammen med Gard har vi designet en portal som forenkler arbeidshverdagen til kundene. Intervjuer og brukertester avdekket brukernes behov de har, og hvilke prosesser og verktøy som kan forbedres.
Utfordring
Sjøforsikring innebærer håndtering av komplekse krav og strenge krav til dokumentasjon.
Sammen med Gard har vi designet en portal som forenkler arbeidshverdagen til kundene. Intervjuer og brukertester avdekket brukernes behov de har, og hvilke prosesser og verktøy som kan forbedres.
Utfordring
Sjøforsikring innebærer håndtering av komplekse krav og strenge krav til dokumentasjon.
Sammen med Gard har vi designet en portal som forenkler arbeidshverdagen til kundene. Intervjuer og brukertester avdekket brukernes behov de har, og hvilke prosesser og verktøy som kan forbedres.



Løsning
Basert på funn fra innsiktsfasen har flere prosesser blitt kraftig forenklet.
For eksempel blir forsikringer fornyet en gang i året. Nøkkeltall deles med kunden, og oppdaterte sertifikater må utstedes i tide. Tradisjonelt har dette blitt gjort manuelt på mail.
I den nye portalen går prosessene automatisk.
Kunden hente selv gyldige bevis og sertifikater. Ett klikk er nok.
Nøkkeltall er lett tilgjengelig og alltid oppdatert i portalen, og bidrar til en åpen forhandlingsprosess.
Portalen forenkler også håndteringen av dokumenter og forsikringer.
Kundene kan selv følge med på status på innmeldte krav.
Detaljer om forsikringer knyttet til kundens skip er alltid oppdatert.
Gyldige dokumenter er enkle å finne og laste ned.
Løsning
Basert på funn fra innsiktsfasen har flere prosesser blitt kraftig forenklet.
For eksempel blir forsikringer fornyet en gang i året. Nøkkeltall deles med kunden, og oppdaterte sertifikater må utstedes i tide. Tradisjonelt har dette blitt gjort manuelt på mail.
I den nye portalen går prosessene automatisk.
Kunden hente selv gyldige bevis og sertifikater. Ett klikk er nok.
Nøkkeltall er lett tilgjengelig og alltid oppdatert i portalen, og bidrar til en åpen forhandlingsprosess.
Portalen forenkler også håndteringen av dokumenter og forsikringer.
Kundene kan selv følge med på status på innmeldte krav.
Detaljer om forsikringer knyttet til kundens skip er alltid oppdatert.
Gyldige dokumenter er enkle å finne og laste ned.
Løsning
Basert på funn fra innsiktsfasen har flere prosesser blitt kraftig forenklet.
For eksempel blir forsikringer fornyet en gang i året. Nøkkeltall deles med kunden, og oppdaterte sertifikater må utstedes i tide. Tradisjonelt har dette blitt gjort manuelt på mail.
I den nye portalen går prosessene automatisk.
Kunden hente selv gyldige bevis og sertifikater. Ett klikk er nok.
Nøkkeltall er lett tilgjengelig og alltid oppdatert i portalen, og bidrar til en åpen forhandlingsprosess.
Portalen forenkler også håndteringen av dokumenter og forsikringer.
Kundene kan selv følge med på status på innmeldte krav.
Detaljer om forsikringer knyttet til kundens skip er alltid oppdatert.
Gyldige dokumenter er enkle å finne og laste ned.


