Bryggebyen

Bryggebyen transformerer et gammelt industriområde til en levende bydel med 700 boliger.

Kunde

Arendals Fossekompani

Kunde

Arendals Fossekompani

Kunde

Arendals Fossekompani

Tjenester

Visuell identitet Nettsider Strategi Navneutvikling Innholdsrådgivning

Tjenester

Visuell identitet Nettsider Strategi Navneutvikling Innholdsrådgivning

Tjenester

Visuell identitet Nettsider Strategi Navneutvikling Innholdsrådgivning

År

2019

År

2019

År

2019

Høydepunkter

1009

interessenter for 82 leiligheter ved salgsstart

485

deltakere på lanseringsmøte

91,7 %

Belegg på hoteller

Høydepunkter

1009

interessenter for 82 leiligheter ved salgsstart

485

deltakere på lanseringsmøte

91,7 %

Belegg på hoteller

Høydepunkter

1009

interessenter for 82 leiligheter ved salgsstart

485

deltakere på lanseringsmøte

91,7 %

Belegg på hoteller

Utfordring

Å bygge en ny bydel handler om å skape aksept, tillit, og forventninger. Reguleringsplanen måtte vedtas politisk, samtidig som nabolag og boligkjøpere skulle få tro på prosjektet.

Når første byggetrinn på 82 leiligheter ble klart for salg, var målet å selge minst 40 % i løpet av den første måneden.

Utfordring

Å bygge en ny bydel handler om å skape aksept, tillit, og forventninger. Reguleringsplanen måtte vedtas politisk, samtidig som nabolag og boligkjøpere skulle få tro på prosjektet.

Når første byggetrinn på 82 leiligheter ble klart for salg, var målet å selge minst 40 % i løpet av den første måneden.

Utfordring

Å bygge en ny bydel handler om å skape aksept, tillit, og forventninger. Reguleringsplanen måtte vedtas politisk, samtidig som nabolag og boligkjøpere skulle få tro på prosjektet.

Når første byggetrinn på 82 leiligheter ble klart for salg, var målet å selge minst 40 % i løpet av den første måneden.

Løsning

Innoventi utviklet konseptet «Bryggebyen for alle». Konseptet danner grunnlaget for visuell identitet og kommunikasjon som fremhever fellesskap, sjøliv og kort avstand til Arendal sentrum.


  • Historiefortelling viser Bryggebyen som et tilskudd til hele Arendal, ikke bare et boligprosjekt

  • PR-arbeid sikrer positive medieoppslag og bygget politisk støtte

  • Kampanjer og events skaper interesse og entusiasme

Løsning

Innoventi utviklet konseptet «Bryggebyen for alle». Konseptet danner grunnlaget for visuell identitet og kommunikasjon som fremhever fellesskap, sjøliv og kort avstand til Arendal sentrum.


  • Historiefortelling viser Bryggebyen som et tilskudd til hele Arendal, ikke bare et boligprosjekt

  • PR-arbeid sikrer positive medieoppslag og bygget politisk støtte

  • Kampanjer og events skaper interesse og entusiasme

Løsning

Innoventi utviklet konseptet «Bryggebyen for alle». Konseptet danner grunnlaget for visuell identitet og kommunikasjon som fremhever fellesskap, sjøliv og kort avstand til Arendal sentrum.


  • Historiefortelling viser Bryggebyen som et tilskudd til hele Arendal, ikke bare et boligprosjekt

  • PR-arbeid sikrer positive medieoppslag og bygget politisk støtte

  • Kampanjer og events skaper interesse og entusiasme

Resultater

Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret

Presseoppslag brukte prosjektets egne begreper som «fremtid» og «hele Arendals bydel»

Nettsider som er lette å oppdatere

Resultater

Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret

Presseoppslag brukte prosjektets egne begreper som «fremtid» og «hele Arendals bydel»

Nettsider som er lette å oppdatere

Resultater

Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret

Presseoppslag brukte prosjektets egne begreper som «fremtid» og «hele Arendals bydel»

Nettsider som er lette å oppdatere

Resultater

Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret

Presseoppslag brukte prosjektets egne begreper som «fremtid» og «hele Arendals bydel»

Nettsider som er lette å oppdatere

Vil du vite mer?

Snakk med Alexander.

Alexander Fjelldal

Kreativ leder

Vil du vite mer?

Snakk med Alexander.

Alexander Fjelldal

Kreativ leder

Vil du vite mer?

Snakk med Alexander.

Alexander Fjelldal

Kreativ leder