Bryggebyen
Bryggebyen transformerer et gammelt industriområde til en levende bydel med 700 boliger.
Kunde
Arendals Fossekompani
Kunde
Arendals Fossekompani
Kunde
Arendals Fossekompani
Tjenester
Visuell identitet Nettsider Strategi Navneutvikling Innholdsrådgivning
Tjenester
Visuell identitet Nettsider Strategi Navneutvikling Innholdsrådgivning
Tjenester
Visuell identitet Nettsider Strategi Navneutvikling Innholdsrådgivning
År
2019
År
2019
År
2019
Høydepunkter
1009
interessenter for 82 leiligheter ved salgsstart
485
deltakere på lanseringsmøte
91,7 %
Belegg på hoteller
Høydepunkter
1009
interessenter for 82 leiligheter ved salgsstart
485
deltakere på lanseringsmøte
91,7 %
Belegg på hoteller
Høydepunkter
1009
interessenter for 82 leiligheter ved salgsstart
485
deltakere på lanseringsmøte
91,7 %
Belegg på hoteller









Utfordring
Å bygge en ny bydel handler om å skape aksept, tillit, og forventninger. Reguleringsplanen måtte vedtas politisk, samtidig som nabolag og boligkjøpere skulle få tro på prosjektet.
Når første byggetrinn på 82 leiligheter ble klart for salg, var målet å selge minst 40 % i løpet av den første måneden.
Utfordring
Å bygge en ny bydel handler om å skape aksept, tillit, og forventninger. Reguleringsplanen måtte vedtas politisk, samtidig som nabolag og boligkjøpere skulle få tro på prosjektet.
Når første byggetrinn på 82 leiligheter ble klart for salg, var målet å selge minst 40 % i løpet av den første måneden.
Utfordring
Å bygge en ny bydel handler om å skape aksept, tillit, og forventninger. Reguleringsplanen måtte vedtas politisk, samtidig som nabolag og boligkjøpere skulle få tro på prosjektet.
Når første byggetrinn på 82 leiligheter ble klart for salg, var målet å selge minst 40 % i løpet av den første måneden.









Løsning
Innoventi utviklet konseptet «Bryggebyen for alle». Konseptet danner grunnlaget for visuell identitet og kommunikasjon som fremhever fellesskap, sjøliv og kort avstand til Arendal sentrum.
Historiefortelling viser Bryggebyen som et tilskudd til hele Arendal, ikke bare et boligprosjekt
PR-arbeid sikrer positive medieoppslag og bygget politisk støtte
Kampanjer og events skaper interesse og entusiasme
Løsning
Innoventi utviklet konseptet «Bryggebyen for alle». Konseptet danner grunnlaget for visuell identitet og kommunikasjon som fremhever fellesskap, sjøliv og kort avstand til Arendal sentrum.
Historiefortelling viser Bryggebyen som et tilskudd til hele Arendal, ikke bare et boligprosjekt
PR-arbeid sikrer positive medieoppslag og bygget politisk støtte
Kampanjer og events skaper interesse og entusiasme
Løsning
Innoventi utviklet konseptet «Bryggebyen for alle». Konseptet danner grunnlaget for visuell identitet og kommunikasjon som fremhever fellesskap, sjøliv og kort avstand til Arendal sentrum.
Historiefortelling viser Bryggebyen som et tilskudd til hele Arendal, ikke bare et boligprosjekt
PR-arbeid sikrer positive medieoppslag og bygget politisk støtte
Kampanjer og events skaper interesse og entusiasme









Resultater
Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret
Presseoppslag brukte prosjektets egne begreper som «fremtid» og «hele Arendals bydel»
Nettsider som er lette å oppdatere
Resultater
Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret
Presseoppslag brukte prosjektets egne begreper som «fremtid» og «hele Arendals bydel»
Nettsider som er lette å oppdatere
Resultater
Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret
Presseoppslag brukte prosjektets egne begreper som «fremtid» og «hele Arendals bydel»
Nettsider som er lette å oppdatere
Resultater
Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret
Presseoppslag brukte prosjektets egne begreper som «fremtid» og «hele Arendals bydel»
Nettsider som er lette å oppdatere
Vil du vite mer?
Snakk med Alexander.

Vil du vite mer?
Snakk med Alexander.

Vil du vite mer?
Snakk med Alexander.
