Bryggebyen
Bryggebyen transformerer industriområde til en levende bydel med 700 boliger.
Kunde
Arendals Fossekompani
År
2019–
Tjenester
Digitale kampanjer
Kommunikasjonsstrategi
Visuell identitet
Merkevarestrategi
Nettsider
Innholdsrådgivning
Høydepunkter
Utsolgt
tre første byggetrinn
1009
interessenter for 82 leiligheter ved salgsstart
485
deltakere på lanseringsmøte
Høydepunkter
Utsolgt
tre første byggetrinn
1009
interessenter for 82 leiligheter ved salgsstart
485
deltakere på lanseringsmøte
Høydepunkter
Utsolgt
tre første byggetrinn
1009
interessenter for 82 leiligheter ved salgsstart
485
deltakere på lanseringsmøte









Utfordring
Å bygge en ny bydel handler om å skape aksept, tillit, og forventninger. Reguleringsplanen måtte vedtas politisk, samtidig som nabolag og boligkjøpere skulle få tro på prosjektet.
Når første byggetrinn på 82 leiligheter ble klart for salg, var målet å selge minst 40 % i løpet av den første måneden.
Tilsammen er det nå solgt 161 leiligheter fordelt på tre byggetrinn.
Fjerde byggetrinn er lansert sommeren 2025.
Utfordring
Å bygge en ny bydel handler om å skape aksept, tillit, og forventninger. Reguleringsplanen måtte vedtas politisk, samtidig som nabolag og boligkjøpere skulle få tro på prosjektet.
Når første byggetrinn på 82 leiligheter ble klart for salg, var målet å selge minst 40 % i løpet av den første måneden.
Tilsammen er det nå solgt 161 leiligheter fordelt på tre byggetrinn.
Fjerde byggetrinn er lansert sommeren 2025.
Utfordring
Å bygge en ny bydel handler om å skape aksept, tillit, og forventninger. Reguleringsplanen måtte vedtas politisk, samtidig som nabolag og boligkjøpere skulle få tro på prosjektet.
Når første byggetrinn på 82 leiligheter ble klart for salg, var målet å selge minst 40 % i løpet av den første måneden.
Tilsammen er det nå solgt 161 leiligheter fordelt på tre byggetrinn.
Fjerde byggetrinn er lansert sommeren 2025.






Løsning
Konseptet «Lev deg inn» danner grunnlaget for design og kommunikasjon. Det fremhever nabolag, mennesker og kort avstand til Arendal sentrum.
Badeplassen Løkholmen, helt inntil Bryggebyen, er en viktig del av prosjektet og kommunikasjonen.
Utbyggeren oppgraderte den gamle badeplassen og åpnet den opp for almenheten.
Det gjør leilighetene mer attraktive, og viser at Bryggebyen er et tilskudd til hele Arendal.
Målrettet kommunikasjon viser Bryggebyen som et tilskudd til hele Arendal, ikke bare et boligprosjekt
PR-arbeid sikret positive medieoppslag og bygget politisk støtte
Kampanjer og events skaper interesse og entusiasme
Løsning
Konseptet «Lev deg inn» danner grunnlaget for design og kommunikasjon. Det fremhever nabolag, mennesker og kort avstand til Arendal sentrum.
Badeplassen Løkholmen, helt inntil Bryggebyen, er en viktig del av prosjektet og kommunikasjonen.
Utbyggeren oppgraderte den gamle badeplassen og åpnet den opp for almenheten.
Det gjør leilighetene mer attraktive, og viser at Bryggebyen er et tilskudd til hele Arendal.
Målrettet kommunikasjon viser Bryggebyen som et tilskudd til hele Arendal, ikke bare et boligprosjekt
PR-arbeid sikret positive medieoppslag og bygget politisk støtte
Kampanjer og events skaper interesse og entusiasme
Løsning
Konseptet «Lev deg inn» danner grunnlaget for design og kommunikasjon. Det fremhever nabolag, mennesker og kort avstand til Arendal sentrum.
Badeplassen Løkholmen, helt inntil Bryggebyen, er en viktig del av prosjektet og kommunikasjonen.
Utbyggeren oppgraderte den gamle badeplassen og åpnet den opp for almenheten.
Det gjør leilighetene mer attraktive, og viser at Bryggebyen er et tilskudd til hele Arendal.
Målrettet kommunikasjon viser Bryggebyen som et tilskudd til hele Arendal, ikke bare et boligprosjekt
PR-arbeid sikret positive medieoppslag og bygget politisk støtte
Kampanjer og events skaper interesse og entusiasme



Resultater
Tre utsolgte byggetrinn (161 leiligheter)
Prosjektets egne begreper som «Bryggebyen» og «hele Arendals bydel» tatt i bruk av presse og på folkemunne
Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret
Resultater
Tre utsolgte byggetrinn (161 leiligheter)
Prosjektets egne begreper som «Bryggebyen» og «hele Arendals bydel» tatt i bruk av presse og på folkemunne
Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret
Resultater
Tre utsolgte byggetrinn (161 leiligheter)
Prosjektets egne begreper som «Bryggebyen» og «hele Arendals bydel» tatt i bruk av presse og på folkemunne
Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret



KONTAKT OSS
KONTAKT OSS