Bryggebyen

Bryggebyen transformerer industriområde til en levende bydel med 700 boliger.

Kunde

Arendals Fossekompani

År

2019–

Tjenester

Digitale kampanjer

Kommunikasjonsstrategi

Visuell identitet

Merkevarestrategi

Nettsider

Innholdsrådgivning

Høydepunkter

Utsolgt

tre første byggetrinn

1009

interessenter for 82 leiligheter ved salgsstart

485

deltakere på lanseringsmøte

Høydepunkter

Utsolgt

tre første byggetrinn

1009

interessenter for 82 leiligheter ved salgsstart

485

deltakere på lanseringsmøte

Høydepunkter

Utsolgt

tre første byggetrinn

1009

interessenter for 82 leiligheter ved salgsstart

485

deltakere på lanseringsmøte

Utfordring

Å bygge en ny bydel handler om å skape aksept, tillit, og forventninger. Reguleringsplanen måtte vedtas politisk, samtidig som nabolag og boligkjøpere skulle få tro på prosjektet.

Når første byggetrinn på 82 leiligheter ble klart for salg, var målet å selge minst 40 % i løpet av den første måneden.

Tilsammen er det nå solgt 161 leiligheter fordelt på tre byggetrinn.

Fjerde byggetrinn er lansert sommeren 2025.


Utfordring

Å bygge en ny bydel handler om å skape aksept, tillit, og forventninger. Reguleringsplanen måtte vedtas politisk, samtidig som nabolag og boligkjøpere skulle få tro på prosjektet.

Når første byggetrinn på 82 leiligheter ble klart for salg, var målet å selge minst 40 % i løpet av den første måneden.

Tilsammen er det nå solgt 161 leiligheter fordelt på tre byggetrinn.

Fjerde byggetrinn er lansert sommeren 2025.


Utfordring

Å bygge en ny bydel handler om å skape aksept, tillit, og forventninger. Reguleringsplanen måtte vedtas politisk, samtidig som nabolag og boligkjøpere skulle få tro på prosjektet.

Når første byggetrinn på 82 leiligheter ble klart for salg, var målet å selge minst 40 % i løpet av den første måneden.

Tilsammen er det nå solgt 161 leiligheter fordelt på tre byggetrinn.

Fjerde byggetrinn er lansert sommeren 2025.


Løsning

Konseptet «Lev deg inn» danner grunnlaget for design og kommunikasjon. Det fremhever nabolag, mennesker og kort avstand til Arendal sentrum.

Badeplassen Løkholmen, helt inntil Bryggebyen, er en viktig del av prosjektet og kommunikasjonen.

Utbyggeren oppgraderte den gamle badeplassen og åpnet den opp for almenheten.

Det gjør leilighetene mer attraktive, og viser at Bryggebyen er et tilskudd til hele Arendal.


  • Målrettet kommunikasjon viser Bryggebyen som et tilskudd til hele Arendal, ikke bare et boligprosjekt

  • PR-arbeid sikret positive medieoppslag og bygget politisk støtte

  • Kampanjer og events skaper interesse og entusiasme

Løsning

Konseptet «Lev deg inn» danner grunnlaget for design og kommunikasjon. Det fremhever nabolag, mennesker og kort avstand til Arendal sentrum.

Badeplassen Løkholmen, helt inntil Bryggebyen, er en viktig del av prosjektet og kommunikasjonen.

Utbyggeren oppgraderte den gamle badeplassen og åpnet den opp for almenheten.

Det gjør leilighetene mer attraktive, og viser at Bryggebyen er et tilskudd til hele Arendal.


  • Målrettet kommunikasjon viser Bryggebyen som et tilskudd til hele Arendal, ikke bare et boligprosjekt

  • PR-arbeid sikret positive medieoppslag og bygget politisk støtte

  • Kampanjer og events skaper interesse og entusiasme

Løsning

Konseptet «Lev deg inn» danner grunnlaget for design og kommunikasjon. Det fremhever nabolag, mennesker og kort avstand til Arendal sentrum.

Badeplassen Løkholmen, helt inntil Bryggebyen, er en viktig del av prosjektet og kommunikasjonen.

Utbyggeren oppgraderte den gamle badeplassen og åpnet den opp for almenheten.

Det gjør leilighetene mer attraktive, og viser at Bryggebyen er et tilskudd til hele Arendal.


  • Målrettet kommunikasjon viser Bryggebyen som et tilskudd til hele Arendal, ikke bare et boligprosjekt

  • PR-arbeid sikret positive medieoppslag og bygget politisk støtte

  • Kampanjer og events skaper interesse og entusiasme

Resultater

Tre utsolgte byggetrinn (161 leiligheter)

Prosjektets egne begreper som «Bryggebyen» og «hele Arendals bydel» tatt i bruk av presse og på folkemunne

Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret

Resultater

Tre utsolgte byggetrinn (161 leiligheter)

Prosjektets egne begreper som «Bryggebyen» og «hele Arendals bydel» tatt i bruk av presse og på folkemunne

Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret

Resultater

Tre utsolgte byggetrinn (161 leiligheter)

Prosjektets egne begreper som «Bryggebyen» og «hele Arendals bydel» tatt i bruk av presse og på folkemunne

Reguleringsplan enstemmig vedtatt i bystyret

KONTAKT OSS

KONTAKT OSS

Vil du vite mer?

Snakk med

Sidsel

Sidsel

.

Sidsel Pettersen

Sidsel Pettersen

Daglig leder

Daglig leder