Rent salt, rent design
For å møte etterspørselen fra fiske- og næringsmiddelindustrien utenfor Norge, relanserer GC Rieber Salt merkevaren Norsal.
Kunde
GC Rieber Salt
År
2021
Tjenester
Strategi Utvikling av navn Visuell identitet Emballasjedesign
Rent salt, rent design
For å møte etterspørselen fra fiske- og næringsmiddelindustrien utenfor Norge, relanserer GC Rieber Salt merkevaren Norsal.
Kunde
GC Rieber Salt
År
2021
Tjenester
Strategi Utvikling av navn Visuell identitet Emballasjedesign
Rent salt, rent design
For å møte etterspørselen fra fiske- og næringsmiddelindustrien utenfor Norge, relanserer GC Rieber Salt merkevaren Norsal.
Kunde
GC Rieber Salt
År
2021
Tjenester
Strategi Utvikling av navn Visuell identitet Emballasjedesign



Bakgrunn
GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien utenfor Norge
Bakgrunn
GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien utenfor Norge
Bakgrunn
GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien utenfor Norge



Utfordring
Den visuelle identiteten for Norsal skal kommunisere troverdigheten til GC Rieber Salt. Den skal appellere til internasjonale kunder innen matproduksjon.
Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.
GC Rieber Salts norske tilhørighet er attraktiv for kundene, og må brukes for å posisjonere Norsal.
Utfordring
Den visuelle identiteten for Norsal skal kommunisere troverdigheten til GC Rieber Salt. Den skal appellere til internasjonale kunder innen matproduksjon.
Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.
GC Rieber Salts norske tilhørighet er attraktiv for kundene, og må brukes for å posisjonere Norsal.
Utfordring
Den visuelle identiteten for Norsal skal kommunisere troverdigheten til GC Rieber Salt. Den skal appellere til internasjonale kunder innen matproduksjon.
Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.
GC Rieber Salts norske tilhørighet er attraktiv for kundene, og må brukes for å posisjonere Norsal.



Løsning
Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.
Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.
Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.
Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.
Løsning
Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.
Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.
Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.
Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.
Løsning
Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.
Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.
Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.
Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.









Per Gunnar Syrdalen
Markedsdirektør
GC Rieber Salt
Merkevaren må være så synlig at du kjenner den igjen på sekken i bakgrunnen på et nyhetsinnslag
Per Gunnar Syrdalen
Markedsdirektør
GC Rieber Salt
Merkevaren må være så synlig at du kjenner den igjen på sekken i bakgrunnen på et nyhetsinnslag
Per Gunnar Syrdalen
Markedsdirektør
GC Rieber Salt
Merkevaren må være så synlig at du kjenner den igjen på sekken i bakgrunnen på et nyhetsinnslag




Resultat
Tydelig visuell identitet
Internasjonal relansering av merkevare
Forenklede produktnavn
Vil du vite mer?
Snakk med Alexander.

Resultat
Tydelig visuell identitet
Internasjonal relansering av merkevare
Forenklede produktnavn
Vil du vite mer?
Snakk med Alexander.

Resultat
Tydelig visuell identitet
Internasjonal relansering av merkevare
Forenklede produktnavn
Vil du vite mer?
Snakk med Alexander.
