Skap effektivt innhold med kjernemodellen
Workshop med Are Halland, opphavsmannen til kjernemodellen
I løpet av én dag får du enkle verktøy for å prioritere riktig, jobbe bedre i team, og lage innhold som faktisk fungerer.
Innoventi, Torvet 1b, Arendal
oktober 2025, 09:00 - 15:00
oktober 2025, 09:00 - 15:00



Skap effektivt innhold med kjernemodellen
Workshop med Are Halland, opphavsmannen til kjernemodellen
I løpet av én dag får du enkle verktøy for å prioritere riktig, jobbe bedre i team, og lage innhold som faktisk fungerer.
Innoventi, Torvet 1b, Arendal
oktober 2025, 09:00 - 15:00
oktober 2025, 09:00 - 15:00



Skap effektivt innhold med kjernemodellen
Workshop med Are Halland, opphavsmannen til kjernemodellen
I løpet av én dag får du enkle verktøy for å prioritere riktig, jobbe bedre i team, og lage innhold som faktisk fungerer.
Innoventi, Torvet 1b, Arendal
oktober 2025, 09:00 - 15:00
oktober 2025, 09:00 - 15:00



Er du lei av intern synsing og mangel på fokus? Ønsker du enkle verktøy for å forenkle, forankre og få framdrift i riktig retning?
Kjernemodellen er en praktisk metode for å løse komplekse utfordringer på en enkel måte.
Du får verktøy for å prioritere basert på brukerbehov, samarbeide på tvers av fagområder og skape digitalt innhold som faktisk fungerer.
Dette lærer du
I denne heldagsworkshopen lærer du å bruke kjernemodellen som et praktisk verktøy for å:
koble brukerbehov og virksomhetsmål
prioritere innhold som faktisk løser oppgaver
strukturere sider og veivalg i brukerreisen
jobbe tverrfaglig med felles forståelse og retning
omsette strategi til konkret innhold
Gjennom casearbeid, gruppearbeid og veiledning fra Are får du en metodisk tilnærming du kan ta i bruk med en gang.
Uansett om du jobber med offentlige tjenester, salg, informasjon eller komplekse digitale prosjekter.
Hva er kjernemodellen?
Kjernemodellen er et praktisk verktøy for å lage målrettet og effektivt innhold.
Den hjelper deg å koble brukerbehov og virksomhetsmål på en måte som gir verdi for begge parter.
Kjernemodellen ble utviklet av Are Gjertin Urkegjerde Halland i 2006. Siden har verktøyet blitt videreutviklet basert på tilbakemeldinger og praktiske erfaringer .
I dag brukes metoden av blant andre Gov.us, Vipps, DNB, Gjensidige og Oslo kommune.
Målgruppe
Workshopen passer godt for deg som
Er produkteier, produktutvikler eller jobber i et produktteam
Jobber med kommunikasjon, markedsføring eller innholdsproduksjon
Driver en mindre bedrift med begrensede ressurser til digital utvikling
Er ansvarlig for nettsider eller digitale tjenester
Ønsker å jobbe mer brukerorientert og strategisk
Vil få mer ut av markedsføringsbudsjettet og innholdsressursene dine
Praktisk gjennomføring
Vi jobber i små grupper med praktiske oppgaver basert på ekte caser. Du får teste kjernemodellen steg for steg, sammen med andre deltakere.
Før workshopen får du en kort spørreundersøkelse, slik at vi kan sette sammen grupper med lignende behov – og tilpasse innholdet til det deltakerne faktisk jobber med.
Lunsj er inkludert 😊
Hvem er Are Halland?
Are Halland er mannen bak kjernemodellen, og en av Norges mest erfarne rådgivere innen strategisk innholdsdesign.
Han har jobbet med kunder som
Volvo Cars
Helsenorge.no
Finn.no
Oslos legevakt
Lånekassen
I tillegg underviser han ved BI, AHO, Kristiania, OsloMet og Høgskulen i Volda.
Er du lei av intern synsing og mangel på fokus? Ønsker du enkle verktøy for å forenkle, forankre og få framdrift i riktig retning?
Kjernemodellen er en praktisk metode for å løse komplekse utfordringer på en enkel måte.
Du får verktøy for å prioritere basert på brukerbehov, samarbeide på tvers av fagområder og skape digitalt innhold som faktisk fungerer.
Dette lærer du
I denne heldagsworkshopen lærer du å bruke kjernemodellen som et praktisk verktøy for å:
koble brukerbehov og virksomhetsmål
prioritere innhold som faktisk løser oppgaver
strukturere sider og veivalg i brukerreisen
jobbe tverrfaglig med felles forståelse og retning
omsette strategi til konkret innhold
Gjennom casearbeid, gruppearbeid og veiledning fra Are får du en metodisk tilnærming du kan ta i bruk med en gang.
Uansett om du jobber med offentlige tjenester, salg, informasjon eller komplekse digitale prosjekter.
Hva er kjernemodellen?
Kjernemodellen er et praktisk verktøy for å lage målrettet og effektivt innhold.
Den hjelper deg å koble brukerbehov og virksomhetsmål på en måte som gir verdi for begge parter.
Kjernemodellen ble utviklet av Are Gjertin Urkegjerde Halland i 2006. Siden har verktøyet blitt videreutviklet basert på tilbakemeldinger og praktiske erfaringer .
I dag brukes metoden av blant andre Gov.us, Vipps, DNB, Gjensidige og Oslo kommune.
Målgruppe
Workshopen passer godt for deg som
Er produkteier, produktutvikler eller jobber i et produktteam
Jobber med kommunikasjon, markedsføring eller innholdsproduksjon
Driver en mindre bedrift med begrensede ressurser til digital utvikling
Er ansvarlig for nettsider eller digitale tjenester
Ønsker å jobbe mer brukerorientert og strategisk
Vil få mer ut av markedsføringsbudsjettet og innholdsressursene dine
Praktisk gjennomføring
Vi jobber i små grupper med praktiske oppgaver basert på ekte caser. Du får teste kjernemodellen steg for steg, sammen med andre deltakere.
Før workshopen får du en kort spørreundersøkelse, slik at vi kan sette sammen grupper med lignende behov – og tilpasse innholdet til det deltakerne faktisk jobber med.
Lunsj er inkludert 😊
Hvem er Are Halland?
Are Halland er mannen bak kjernemodellen, og en av Norges mest erfarne rådgivere innen strategisk innholdsdesign.
Han har jobbet med kunder som
Volvo Cars
Helsenorge.no
Finn.no
Oslos legevakt
Lånekassen
I tillegg underviser han ved BI, AHO, Kristiania, OsloMet og Høgskulen i Volda.
Er du lei av intern synsing og mangel på fokus? Ønsker du enkle verktøy for å forenkle, forankre og få framdrift i riktig retning?
Kjernemodellen er en praktisk metode for å løse komplekse utfordringer på en enkel måte.
Du får verktøy for å prioritere basert på brukerbehov, samarbeide på tvers av fagområder og skape digitalt innhold som faktisk fungerer.
Dette lærer du
I denne heldagsworkshopen lærer du å bruke kjernemodellen som et praktisk verktøy for å:
koble brukerbehov og virksomhetsmål
prioritere innhold som faktisk løser oppgaver
strukturere sider og veivalg i brukerreisen
jobbe tverrfaglig med felles forståelse og retning
omsette strategi til konkret innhold
Gjennom casearbeid, gruppearbeid og veiledning fra Are får du en metodisk tilnærming du kan ta i bruk med en gang.
Uansett om du jobber med offentlige tjenester, salg, informasjon eller komplekse digitale prosjekter.
Hva er kjernemodellen?
Kjernemodellen er et praktisk verktøy for å lage målrettet og effektivt innhold.
Den hjelper deg å koble brukerbehov og virksomhetsmål på en måte som gir verdi for begge parter.
Kjernemodellen ble utviklet av Are Gjertin Urkegjerde Halland i 2006. Siden har verktøyet blitt videreutviklet basert på tilbakemeldinger og praktiske erfaringer .
I dag brukes metoden av blant andre Gov.us, Vipps, DNB, Gjensidige og Oslo kommune.
Målgruppe
Workshopen passer godt for deg som
Er produkteier, produktutvikler eller jobber i et produktteam
Jobber med kommunikasjon, markedsføring eller innholdsproduksjon
Driver en mindre bedrift med begrensede ressurser til digital utvikling
Er ansvarlig for nettsider eller digitale tjenester
Ønsker å jobbe mer brukerorientert og strategisk
Vil få mer ut av markedsføringsbudsjettet og innholdsressursene dine
Praktisk gjennomføring
Vi jobber i små grupper med praktiske oppgaver basert på ekte caser. Du får teste kjernemodellen steg for steg, sammen med andre deltakere.
Før workshopen får du en kort spørreundersøkelse, slik at vi kan sette sammen grupper med lignende behov – og tilpasse innholdet til det deltakerne faktisk jobber med.
Lunsj er inkludert 😊
Hvem er Are Halland?
Are Halland er mannen bak kjernemodellen, og en av Norges mest erfarne rådgivere innen strategisk innholdsdesign.
Han har jobbet med kunder som
Volvo Cars
Helsenorge.no
Finn.no
Oslos legevakt
Lånekassen
I tillegg underviser han ved BI, AHO, Kristiania, OsloMet og Høgskulen i Volda.
Fire ting du kommer til å lære om
01
Verktøy for å gå fra intern synsing til fokus og frendrift
02
Hvordan du går fra store visjoner til innhold som faktisk støtter målene
03
Enkle verktøy for å forenkle, forankre og få framdrift
04
En struktur for å samarbeide på tvers av avdelinger
Fire ting du kommer til å lære om
01
Verktøy for å gå fra intern synsing til fokus og frendrift
02
Hvordan du går fra store visjoner til innhold som faktisk støtter målene
03
Enkle verktøy for å forenkle, forankre og få framdrift
04
En struktur for å samarbeide på tvers av avdelinger
Fire ting du kommer til å lære om
01
Verktøy for å gå fra intern synsing til fokus og frendrift
02
Hvordan du går fra store visjoner til innhold som faktisk støtter målene
03
Enkle verktøy for å forenkle, forankre og få framdrift
04
En struktur for å samarbeide på tvers av avdelinger