Ahoy, Arendal!

Sommeren 2023 kom verdens største regatta for seilskuter til Arendal. Den visuelle identiteten satte rammene rundt folkefesten.

Kunde

Tall Ships Races/Arendal By

Tjenester

Design Visuell identitet

År

2023

Ahoy, Arendal!

Sommeren 2023 kom verdens største regatta for seilskuter til Arendal. Den visuelle identiteten satte rammene rundt folkefesten.

Kunde

Tall Ships Races/Arendal By

Tjenester

Design Visuell identitet

År

2023

Ahoy, Arendal!

Sommeren 2023 kom verdens største regatta for seilskuter til Arendal. Den visuelle identiteten satte rammene rundt folkefesten.

Kunde

Tall Ships Races/Arendal By

Tjenester

Design Visuell identitet

År

2023

Utfordring

Tall Ships Races er verdens største regatta for seilskuter. Unge mennesker fra hele verden seiler sammen fra land til land. Sommeren 2023 besøkte regattaen Arendal.

Arrangementet i Arendal trengte en visuell identitet for å bygge opp oppmerksomhet og forventninger til en fargerik folkefest.

Utfordring

Tall Ships Races er verdens største regatta for seilskuter. Unge mennesker fra hele verden seiler sammen fra land til land. Sommeren 2023 besøkte regattaen Arendal.

Arrangementet i Arendal trengte en visuell identitet for å bygge opp oppmerksomhet og forventninger til en fargerik folkefest.

Utfordring

Tall Ships Races er verdens største regatta for seilskuter. Unge mennesker fra hele verden seiler sammen fra land til land. Sommeren 2023 besøkte regattaen Arendal.

Arrangementet i Arendal trengte en visuell identitet for å bygge opp oppmerksomhet og forventninger til en fargerik folkefest.

Løsning

Den visuelle identiteten er inspirert av maritime signalflagg. Fargene er inspirert av sjø og varme.

Ordet “Ahoy” preger all kommunikasjon. Ahoy er et gammelt ord fra sjøfart. Ordet ropes for å få oppmerksomhet og ønske velkommen: “Ship ahoy!”.

Ordet setter en maritim atmosfære, og ønsker sjøfolk og publikum velkommen til Arendal.

Løsning

Den visuelle identiteten er inspirert av maritime signalflagg. Fargene er inspirert av sjø og varme.

Ordet “Ahoy” preger all kommunikasjon. Ahoy er et gammelt ord fra sjøfart. Ordet ropes for å få oppmerksomhet og ønske velkommen: “Ship ahoy!”.

Ordet setter en maritim atmosfære, og ønsker sjøfolk og publikum velkommen til Arendal.

Løsning

Den visuelle identiteten er inspirert av maritime signalflagg. Fargene er inspirert av sjø og varme.

Ordet “Ahoy” preger all kommunikasjon. Ahoy er et gammelt ord fra sjøfart. Ordet ropes for å få oppmerksomhet og ønske velkommen: “Ship ahoy!”.

Ordet setter en maritim atmosfære, og ønsker sjøfolk og publikum velkommen til Arendal.

Den enkle geometrien i signalflaggene gjør dem godt egnet som rammer og grafiske elementer i alle størrelser.

Den enkle geometrien i signalflaggene gjør dem godt egnet som rammer og grafiske elementer i alle størrelser.

Den enkle geometrien i signalflaggene gjør dem godt egnet som rammer og grafiske elementer i alle størrelser.

Resultater

Tall Ships Race bidro til betydelig verdiskaping for Arendal kommune.

Lokalt næringsliv hadde positivt utbytte av arrangementet.

innbyggerne i Arendal og tilreisende til byen har hatt en opplevelse som de gjerne vil gjenta i fremtiden.

(Kilde: PWC)

Resultater

Tall Ships Race bidro til betydelig verdiskaping for Arendal kommune.

Lokalt næringsliv hadde positivt utbytte av arrangementet.

innbyggerne i Arendal og tilreisende til byen har hatt en opplevelse som de gjerne vil gjenta i fremtiden.

(Kilde: PWC)

Resultater

Tall Ships Race bidro til betydelig verdiskaping for Arendal kommune.

Lokalt næringsliv hadde positivt utbytte av arrangementet.

innbyggerne i Arendal og tilreisende til byen har hatt en opplevelse som de gjerne vil gjenta i fremtiden.

(Kilde: PWC)

Resultater

Tall Ships Race bidro til betydelig verdiskaping for Arendal kommune.

Lokalt næringsliv hadde positivt utbytte av arrangementet.

innbyggerne i Arendal og tilreisende til byen har hatt en opplevelse som de gjerne vil gjenta i fremtiden.

(Kilde: PWC)

90 340

besøkende på arrangementet

40,2 mill

kroner i verdiskapning

91,7 %

Belegg på hoteller

Kilde: PWC

90 340

besøkende på arrangementet

40,2 mill

kroner i verdiskapning

91,7 %

Belegg på hoteller

Kilde: PWC

90 340

besøkende på arrangementet

40,2 mill

kroner i verdiskapning

91,7 %

Belegg på hoteller

Kilde: PWC

Vil du vite mer?

Snakk med Ailinn.

Ailinn Ytterdal

Senior designer

Vil du vite mer?

Snakk med Ailinn.

Ailinn Ytterdal

Senior designer

Vil du vite mer?

Snakk med Ailinn.

Ailinn Ytterdal

Senior designer